Haere ra Aotearoa - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander Hendrikx - WaarBenJij.nu Haere ra Aotearoa - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander Hendrikx - WaarBenJij.nu

Haere ra Aotearoa

Door: Sander Hendrikx

Blijf op de hoogte en volg Sander

24 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia ora,

Mijn laatste bericht alweer van uit Aotearoa. Wat vlogen de twee maanden toch voorbij. Ik ben klaar voor de anderhalve maand die me nog te wachten staat!

Nadat ik de ferry had genomen van Picton naar Wellington ging het opeens ernorm snel.
Ik verbleef nog 1 dagje in Wellington en daarna had ik de bus gepakt naar New Plymouth. Aan de westkust van het Noord Eiland. Ik ging hier naar toe voor een ding. Mount Taranaki/ Mount Egmont. Een enorme vulkaan die tussen de bomen en grasvelden uitsteekt.

Ik kwam aan in New Plymouth om elf uur 's avonds. nadat ik de Lonely Planet open had geslagen zag ik waar mijn hostel was. Een km van het centrum. Oke begin maar te lopen. Na dat ik vijfhonderd meter had gelopen kwam ik een local tegen.
Hij werd opgehaald door zijn zus. Hij vroeg waar ik heen moest. ' Owh that's close to my place. If you wait here I'll give you a lift'. Mooi dat is perfect. Nadat we vijf minuten gewacht hadden kwam zijn zus eraan.
Zij kwam van een festival af. Heel New Plymouth was omgetoverd tot een festival stadje.

Het was een muziekfestival. Helaas kon ik er niet naar toe gaan.

Mount Taranaki/Mount Egmont. Dat stond dus op mijn programma. Je kan deze vulkaan beklimmen maar aangezien er sneeuw oplag en ik geen goede schoenen heb daarvoor heb ik maar besloten om een rondje er omheen te lopen. Nou niet om de hele berg maar een gedeelte daarvan.

Na een mooie tocht door het bos kon ik eindelijk de vulkaan van dicht bij zien. Een mega ding. Volgens de kenners is de vulkaan nog niet dood maar hij is langzaam aan het opbouwen voor een volgende uitbarsting. Dit kan in een jaar zijn duizend jaar of nog langer maar hij komt nog een keer tot een uitbarsting. Voor de dorpjes die er vlak bij liggen zou dit een ramp zijn. Maar zover is het nog niet.

Nadat ik de vulkaan gezien had was het tijd om naar Rotorua te gaan. Via de westkust ben ik omhoog gegaan. Prachtig om te zien hoe links van me de oceaan was en rechts de bergen stijl omhoog liepen.

Ik was al in Rotorua geweest maar ik ging er terug om een leuk aandenken te kopen. Helaas heb ik niet iets speciaals gevonden en heb dus lekker rondgelopen in het dorpje.

Toen was het tijd. Ik ging terug naar Auckland. De trip in New Zealand/Aotearoa is voorbij. Ik heb van de laatste dagen genoten. Maar na 2 maanden gereisd te hebben kan ik zeggen dat ik veel van New Zealand heb gezien.

Wat ik het mooiste eiland vind: Het Noord Eiland.

Op het Noord Eiland heb je veel cultuur en vulkanen, geisers, modderpoelen die borrelen. Dit had ik nog nooit gezien en was dus erg interessant voor mij.

Het Zuid Eiland is ook wel mooi maar zij hebben als trekpleister de bergen en de gletsjers. Ik zie die iedere zomer al in Zwitserland en waren voor mij niet zo speciaal meer. Vandaar dat het Noord Eiland meer iets voor mij was dan het Zuid Eiland.

Zo, Mijn backpack is weer ingepakt. Klaar om te vertrekken. De volgende bestemming is: Adelaide. Hier ga ik proberen werk te vinden om zo de laatste twee weken af te sluiten in Aussie. Daarna op naar Papoua Nieuw Guinea!! Ik heb er enorm veel zin in!!

Down Under here I come!!! ( again)

  • 23 Maart 2009 - 21:37

    Tijn:

    Jammer dat je NZ gaat verlaten. Als je nog 3 maanden had gewacht was ik langsgekomen:)

    Veel plezier in Aussieland!

  • 23 Maart 2009 - 22:04

    Luuk :

    Hey Sanders,

    Iedere keer als ik je foto's zie ben ik weer jaloers op jou :D wat een prachtig landschap.

    Nog maar een paar maandje en dan keer je al weer terug naar on koude kikkenlandje, dat zal dan wel weer een cultuur en temperatuur shock worden :D.

    Groetjes Luuk

  • 24 Maart 2009 - 06:47

    Jeanne Wetjens:

    Ha die Sander, We hebben een mooi beeld kunnen krijgen van Nieuw Zeeland. Veel succes met het vinden van werk in Australië en we kijken al uit naar je verhalen over Papoua Nieuw Guinea.

    Groetjes en nog veel plezier, Jeanne

  • 24 Maart 2009 - 07:22

    Esther, Fer En Baerk:

    He San,

    Ja nu gaat het al weersnel he over een maand of twee ben je al weer thuis. ene jaar is niks dat zie je wel weer.
    Wij wensen je de laatste weken dan ook nog heel veel plezier toe.

    Tot snel

    Esther,Fer en Baerke

  • 24 Maart 2009 - 09:39

    Marijke Heeren:

    Lieve Sander,
    Dank je wel voor je prachtige verslagen van Nieuw Zeeland en de wens om zelf daar naar toe te gaan heb je enorm versterkt.Wie weet??
    Misschien een leuk idee voor de vriendinnenclub, immers hoe ouder hoe gekker.
    Misschien kun je via George Snel (waar je het adres van hebt) aan een tijdelijk baantje komen.
    Doe hem in ieder geval mijn allerhartelijkste groeten.
    Goede voortzetting van je reis en... veel plezier,
    Marijke

  • 24 Maart 2009 - 12:10

    Jose:

    Hoi, Sander
    Bedankt voor het mooie verslag van je reis en natuurlijk ook de foto's.
    Wij gaan binnenkort op zoek naar een kamer in Nijmegen voor Sabine.(1e jaars opleiding SPH).Hierbij een oproep voor iedereen die dit leest"Weet iemand nog een kamer voor Sabine 21 jaar? (Voor inlichtingen bij Sander en Wiel en Mariet Hendrikx of fam Hannink tel 0546-870666).
    Sander, bedankt voor deze gratis advertentie.

    tot gauw ziens
    Jos Jose sabine birgit
    Hannink!(

  • 26 Maart 2009 - 10:12

    Mien:

    Hoi Sander,je hebt me weer verrast met je verhalen.. Nieuwsgierig ben ik natuurlijk naar Papua Nieuw Guinea. Blijf genieten, Groetjes Mien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Sander

Actief sinds 26 Feb. 2008
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 44671

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 27 December 2015

Van West Europa naar Oost Azie

11 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Exploring Canada

06 Juli 2008 - 26 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: