Van Mountain Burger tot Kayaken in the Yukon V.2 - Reisverslag uit Fort Nelson, Canada van Sander Hendrikx - WaarBenJij.nu Van Mountain Burger tot Kayaken in the Yukon V.2 - Reisverslag uit Fort Nelson, Canada van Sander Hendrikx - WaarBenJij.nu

Van Mountain Burger tot Kayaken in the Yukon V.2

Door: Sander Hendrikx

Blijf op de hoogte en volg Sander

29 Juli 2011 | Canada, Fort Nelson

Zo,

We gaan weer verder met ons verhaal.

We waren gebleven bij Bell II.
Van hieruit zijn we doorgereden naar Watson Lake. Onderweg hadden we bijna een Moose steak gehad als avond eten waren het niet dat Sander erg snel met remmen was. Er dook opeens uit het niets een moose de weg op.
Verder hebben we erg kunnen genieten van de rit naar Watson Lake.

Aangekomen in Watson Lake viel ons meteen een heel bijzonder bos op: Het Sign Post Forrest. Hier hangen allerlei plaatsnaamborden op. Er hangen op dit moment meer dan 72.000 ( geen type fout) borden.
Uiteraard waren ook Nederlandse plaatsnamen aanwezig. Hoe ze die hier gekregen hebben is voor ons een raadsel.

Na al het lange rijden hebben we ons tentje wederom opgezet en hebben een lekker maaltijdje genuttigd. We hebben ongeveer 4 minuten gewacht tot dat ons bordje eten werd voorgeschoteld. Sander vroeg of hij bij zijn gerecht friet kon krijgen. Dit kon helaas niet. Luuk zag al waarom dit niet ging. Het bord was namelijk al kant en klaar en werd in de magnetron verwarmd.

Nadat we 's avonds lekker bij de wasmachines ge-Uno't hadden was het weer tijd om naar ons tentje te gaan.

Na een lange rit van Watson Lake naar Whitehorse zagen we 2 wolven snel de weg oversteken. Verder nog een aantal beren gespot.

In Whitehorse hadden we besloten om te gaan kanoen in the Yukon River. Aangezien het 3 dagen mooi weer zou worden hebben we besloten om dit direct te boeken en zijn we een dag later begonnen aan onze 3 daagse trip.

De kano en wij waren klaar voor vertrek. Tijdens de kanotocht hebben we veel bald eagles gespot naast the mighty Yukon River! Gelukkig hadden we de stroming in de rug zodat we niet al te hard moesten paddelen.

We hadden ons tentje netjes opgezet op een eilandje en een frisse duik genomen in de Yukon River. Er kwamen uiteindelijk nog 4 mensen op 'ons' eiland slapen.
Sander voelde zich helemaal thuis en had van een Zwitser een bijl geleend en begon een aantal bomen om te hakken. Sander is dit wel gewend van thuis uit :) Thanks Dad :P
Tevens had ons eiland een bewaker: Een bever. Deze zwom wel 5 keer om ons eiland heen en hield alles erg goed in de gaten.

De volgende dag bleek toch wel wat zwaarder te zijn. We moesten een meer over kanoen. Lake Labarge bleek een stugge tegenstander te zijn. Veel golven maakte het ons lastig.

Tijdens de kano tocht zagen we erg donkere wolken onze kant op komen. Hierdoor gingen we sneller paddelen om niet al te nat te worden. Aangekomen op ons volgende eiland hadden we ons zeil snel provisorisch opgehangen en toen begon het te regenen. Nadat we de tent hadden opgezet hadden we enige aanpassingen vericht aan ons zeiltje. Vanaf een afstand was het nu erg moeilijk om te zien waar ons tentje nu eigenlijk stond.

We werden opgehaald aan de andere kant van het eilandje dus er moest wederom gepaddeld worden. Dit keer niet met de stroming mee maar lekker tegen de stroming in. Leuk detail was ook dat het enorm hard waaide op het meer. Luuk diende als spatscherm voor Sander. Luuk kreeg van iedere golf die we tegen kwamen een kleine/grote hoeveelheid water overzich heen, terwijl Sander lekker 'droog' zat.

Omdat we vonden dat we een enorme prestatie hadden verricht hadden we onszelf getrakteerd op een bezoek aan de Yukon Brewery.
Helaas was het geluk van Luuk niet aanwezig deze dag. Hij was de BOB.
Kort samengevat: ( weten immers beide hoe bier gebrouwen wordt) Het bier vloeiden rijkelijk en was erg lekker aldus Sander!

Nadat we Whitehorse onveilig hadden gemaakt werd het tijd om naar Alaska te gaan. Hoe dit is gegaan lees je de volgende keer!

Helaas kunnen we bij dit verhaal wederom geen foto's plaatsen. We proberen dit zo snel mogelijk te doen. Check dit bericht maar een aantal keren voor de foto's.

Grusse,
Luuk
Sander

• 30 Juli 2011 - 06:00

Marlies:

Wat een verhalen lees ik toch iedere keer. Geweldige ervaringen zijn dat. En dat Luuk zo sportief aan de slag is doet me deugd. Jongens, geniet er volop van want voorje het weet sta ik jullie in Frankfurt op te wachten.
    Liefs.

• 30 Juli 2011 - 11:14

Noud:

Wat een belevenissen daar in het uitgestrekte Canada! Wat ik gemist heb is de vangst aan vissen, want 3 dagen kajakken, hoort toch ook zelf gevangen visje bij! Geniet van Alaska! Benieuwd naar de foto's, op stikkie en onze tv draait ze af.

• 30 Juli 2011 - 15:54

Nina:

Jullie zijn lekker actief bezig zo te horen. Hebben jullie ook foto's van de moose en de beren?
    Heel veel plezier met de rest van jullie avonturen!!

• 01 Augustus 2011 - 05:34

Jeanne Wetjens:

Hoi Sander en Luuk,
    Het wordt wel afgezaagd, maar weer een leuk verslag. Jullie hebben in jullie jonge leven al meer dieren gezien als ik in de dierentuin. Eindelijk heeft Sander nu de beer gezien, die Ton hem in Hongarije al beloofd heeft! Geniet van de verdere reis, veel plezier.
    Groetjes,
    Jeanne

• 02 Augustus 2011 - 14:02

Martijn:

Jongen ik mis de burgers. Hebben jullie het nu al opgegeven?

Ik qoute even:
    "Verder nog een aantal beren gespot". Moosjes and wolven. Gasten: daar lopen burgers rond bij het leven!

Klinkt te mooi, en die kanotoch over de Yukon: werelds!

Groeten uit de Concrete Jungle (still goin' strong with the burgers)

• 03 Augustus 2011 - 08:44

Mariet:

heya wereldBURGERS, waat is det now, geej krieg nog genne burger in eine kier op!!
    Wij zijn zojuist terug van een rondreisje langs de belgische trappisten en hebben van dat heerlijke vocht giga genoten,proost!
    Jongens wat een geweldige belevenissen daaro, maar sluit me bij Noud aan,hoop dat het met mijn zalm wel goed gaat komen! Nog heel veel plezier en ik kijk uit naar de volgende verhalen. Hoije

• 05 Augustus 2011 - 09:12

Mariet:

overigens hoe smaakt de Moosehead?
    cheers!

• 06 Augustus 2011 - 11:05

Wiel:

Lees ik het nu goed Jeanne, dat Ton z'n beren uit Hongarije nu ook aan het backpacken zijn in Canada?
    Leuk om te horen dat jullie zoveel "moose" tegen komen: is die vergelijkbar met de "moose" van Mien?
    Luuk, hou Sander een beetje in toom:
    Als de bevers al helemaal in de stress rondjes gaan zwemmen...We hebben nog wel een opgekiepte vrachtwagen in Houthuizen als jullie al je opgeslagen "burgersenergie" ergens kwijt moeten. En weet je Marlies: ook mij zal het deugd doen als ze hier sportief aan de slag gaan... de "bijlslag"wel te verstaan...
    Jongens, keep on going strong!

• 10 Augustus 2011 - 13:21

Martijn:

Wiel:
    - hoe lang heeft het geduurd om te typen?
    - zit je een beetje andermans woorden te jatten

Welcome home boys, en help vaders ff met die vrachtwagen