Go Canada - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Sander Hendrikx - WaarBenJij.nu Go Canada - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Sander Hendrikx - WaarBenJij.nu

Go Canada

Door: Sander Hendrikx

Blijf op de hoogte en volg Sander

16 Juli 2011 | Canada, Nanaimo

Hallo,

Op maandag 11 juli was het weer zover. Een nieuw avontuur samen met Luuk. Het plan: Een maand naar Canada en 8000 km+ afleggen.

Nadat Mariet ons had afgezet op Frankfurt Airport begon onze trip.
Na vertraging van 30 minuten konden we eindelijk vertrekken, op naar Canada!

Na een lange vlucht kwamen we aan op Vancouver Airport. Ryan ( Vriend die ik ontmoet heb in Australie) kwam ons ophalen op het vliegveld. Ik had hem 2 jaar geleden voor het laatst gezien. Het was wel bijzonder om hem weer eens te zien.
We pikte de auto op en gingen naar Ryan's place.

Om in te BURGEREN zijn wij naar een echte Burgertent gegaan. Geen MC, Burger King of Fatt Burger maar naar The Splitt Grill. We kozen beide voor de Double Burger. Ze begon wat te vertellen en wij zeiden alleen maar yeah! Dus uiteindelijk kwam onze burger op het bord terecht. Het was een mega huge burger en erg lekker! Het enige nadeel was dat de burger $20 p.p. kost! Nog nooit hebben we zo'n dure burger gegeten.
WELCOME TO CANADA!!!!

De volgende ochtend zijn we naar Vancouver a.k.a. Hongcouver ( vanwege alle aziaten) a.k.a. Vansterdam ( vanwege het drugsprobleem).
Ons beeld vooraf was dat het een enorm drukke stad was maar uiteindelijk viel het allemaal wel mee. Het is een leuke (Starbucks) stad.
Omdat Ryan geen vrij kon nemen hebben we Vancouver op eigen houtje bezocht. 's Avonds zijn we samen met Ryan naar Grouse Mountain gegaan. Dit is een 1 uur durende tocht maar niet zoals wij gedacht hadden. De 2.9 km gaat namelijk recht omhoog!
Na 100 meter was Luuk al bekaf maar door zijn enorme doorzettingsvermogen heeft ook hij (kruipend) de top gehaald! Respect!!

Naast het schitterende uitzicht op de top zijn hier ook beren: De Grizzly Beer. Deze zijn hier te bewonderen achter een electrisch hekwerk.
Nadat we een aantal foto's gemaakt hebben zijn we met de lift weer naar beneden gegaan.
We hadden enorme honger gekregen en zijn naar een restaurant gegaan. Hier hebben wij Poutine gegeten. Dit is een Frans - Canadees gerecht: Friet met jus en kaas.

Na een intensieve klimtocht hebben wij fietsen gehuurd en zijn naar Stanley Park gegaan. Dit is een enorm park in het centrum van Vancouver.
Prachtige natuur en meertjes midden in het centrum. Hoe bizar.

Hier hebben wij ook het plan gemaakt wat wij willen gaan doen gedurende de rest van onze vakantie en de route bepaald.

's Ochtends lieten we Vancouver achter ons en de eerste stop was Whistler. In deze plaats zijn de ook een aantal Olympische sporten gehouden. Het is een enorm skigebied waar je tijdens de zomer veel moutainbikers tegen komt.
We zijn met de gondel omhoog gegaan waar nog steeds kon skieeen.
Opeens zagen wij een zwart stipje vanuit de gondel. Het was onze eerste beer in het wild! Sweet Ass.
Nadat we aankwamen op de top zagen we al verschillende skieers de berg afgaan.
Vanuit de top van de berg kun je met de gondel naar een andere bergtop gaan. Je hangt dan met de gondel tussen het dal van de twee bergen ( Peak to Peak).

Vanuit hier zijn we met een open stoeltjes lift naar 7th Heaven gegaan. Vooraf werd er aan ons gevraagd of wij 12 minuten tegen de kou konden. Pff zeker. Eenmaal boven aangekomen viel de kou wel mee maar we zagen helemaal niets. Alles was dichtgetrokken en er was niet veel te beleven. Tijd om weer naar beneden te gaan. Dit hebben we geweten. Het was ijskoud en het regende.

Vanuit Whistler zijn we naar Vancouver Island gereden. Op de terugweg zijn we verschillende beren tegen gekomen. Zelf 1 beer met 2 jongen.
We hadden ons afgevraagd als we een beer tegen zouden komen wat we dan moesten doen. Zwemmen had geen zin want dat kunnen de beren ook. Misschien in een boom klimmen? Dit bleek ook geen goed idee te zijn toen we zagen hoe snel de jonge beren in de boom klommen.

Vanuit Horseshoe Bay hebben we de ferry gepakt naar Vancouver Island. Ryan is met ons mee gegaan en we hebben bij zijn ouders geslapen.
We zijn hier in een restaurant gaan eten maar voor je daar komt moet je de boot pakken. Dinghy Dock is een drijvend restaurant. We zaten lekker op een bankje toen de serveerster ons naar legitimatie vroeg. Iedereen had dit bij behalve..... Sander.
Dit betekende dat wij van onze plaats moesten en in een andere ruimte moesten eten.
In Canada moet je 19 zijn om alcohol te mogen drinken en om geen problemen te krijgen met de politie moeten ze naar legitimatie vragen.
Ryan probeerde nog wat te regelen maar helaas. Sander was het kindje van de avond.
Het was de eerste keer sinds aankomst dat ik geen alcohol bij het eten kon/mocht drinken. Ik bleef "lekker" Canadeese Cola.
Niet veel later kwam de serveerster naar me toe en gaf me een drink bekertje met cola. Iedereen heeft zich kostelijk vermaakt door de hele avond kinder grappen te vertellen. Thanks Wankers! :)

Het plan is om naar Port Hardy te gaan om de ferry naar Prince Rupert te nemen. Onderweg zullen wij nog stoppen in Tofino en Telegraph Cove om Killer Whales te spotten.

Zo dat was het voor nu.
Neem een lekker biertje op ons. Luuk zal dit ook doen en Sander blijft aan de cola :)

Hoije!
Luuk
Sander

• 16 Juli 2011 - 20:52

Ron:

Sander, i'm f)@(*#$cking jealous! Veel plezier kerel, ben al benieuwd naar je volgende verhaal en picca's!

• 16 Juli 2011 - 21:46

Riet Jansen,:

Hoi Sander en Luuk

Het is weer als vanouds, een geweldig verhaal. Ik weet dat ze in Canada allemaal in trucks rijden dus zal, het budget in ogenschouw genomen, wel de middelste door jullie gehuurd zijn, omdat er een prijskaartje aan zal hangen.
    Neemt niet weg, verbaast me wel dat je als Politie-functionaris geen paspoort bij je had, maar zo zie je echt op vakantie, alle plichten over boord. Maar Canada neemt de wet serieus en de Cola zal je hierin sterken in je loopbaan. Geniet van alle belevenissen en benieuwd naar jullie volgende bericht.

Riet

• 17 Juli 2011 - 07:16

Enigzins Bezorde Pap:

Ik heb begrepen dat beren beter kunnen zwemmen, beter kunnen klimmen en sneller kunnen lopen dan mensen. en groter porties "Duch Steak" op"kunnen dan jullie "Bear Steaks.
    Er is eigelijk maar een ding wat je kunt doen: je hoofd diep tussen je benen steken en "kiss your ass goodby"

• 17 Juli 2011 - 07:45

Vivian & Pim :

Hey Sander (& Luuk natuurlijk),

Wat heerlijk om weer een nieuw avontuur aan te gaan!! We kijken uit naar jullie verrhalen en bijbehorende mooie foto's! Geniet d'er lekker van!

Veel groetjes,
    Pim & Vivian

• 17 Juli 2011 - 08:40

Peter En Els :

Hoi Sander en Luuk,

Gossjemikke nog an toe: alweer aan het reizen! Wij als thuisblijvers genieten natuurlijk weer volop mee. Heel veel plezier en blijf achter het elektrische hek (of doen de beren dat?). Groetjes,

Peter en Els

• 17 Juli 2011 - 08:46

Corrie En John:

Hoi Sander het is harstikke leuk om weer je verhalen te mogen lezen.Canada lijkt mij een prachtig land met veel mooie natuur.Wij wensen jou samen met Luuk een super vacantie.

• 17 Juli 2011 - 10:36

Mariet:

Zag 2 beren broodjes smeren...., jullie kunnen ons nu wel beren proberen op te binden, maar daar trappen wij niet in! Guys wens jullie een mega tijd in Canada en Luuk als je terug bent uit Canada zul jij je beslist kunnen laten inschrijven voor de Olympische Spelen volgend jaar! en Sander, kindercola moet je toch nog wel ergens bekend in de oren klinken...... proost!

• 17 Juli 2011 - 16:54

De Singeltjes:

Goh, Sander weer een reis en weer avonturen beleven. Leuk man, geniet ervan en maak er wat moois van.

Heel veel groetjes van alle Singeltjes uit Venray

• 17 Juli 2011 - 19:45

Marlies:

ha jongens, al veel meegemaakt in een aar dagen. En van de foto te zien komt het met die zalm voor Mariet helemaal in orde;-)

• 18 Juli 2011 - 05:59

Jeanne Wetjens:

Hoi Sander en Luuk,

Wat heerlijk om na een weekje vakantie mijn werk weer te beginnen met een reisverslag. We wensen jullie een ontzettend fijne reis, geniet er in volle teugen van. Ton en ik zijn ooit in Canada geweest, weliswaar in Ontario, maar het was een reis om nooit te vergeten.

Groetjes,
    Jeanne en Ton

• 18 Juli 2011 - 13:06

Els Dekker:

Jonge jonge Sander, weer zo'n avontuurlijke reis! Wat enig toch. Je legtimatie zal je niet meer vergeten denk ik. Ik vind het wel een zware straf voor je. Maar de wet is onverbiddelijk!!! Hier toch ook??? Spannend verhaal met die beren in beeld. Geniet van alles hé?
    Els

• 19 Juli 2011 - 12:39

Miep Jaap De Vries:

Wat een verrasing wer een verslag van Sander en wat een reis! Om mee te doen kunnen wij alleen maar vertellen dat bij ons in de straat de zwijnen het grasveld omwoelen!Kuno ruikt ze waarschijnlijk als hij in het donker wordt uitgelaten. Hoe lang blijf je weg we zien er naar uit on het vervolg van het reisverslag te lezen. Heel fijne tijd gewenst, geniet er van tot volgende keer, Miep en Jaap

• 20 Juli 2011 - 16:28

Mousse Mien:

Geweldig...zo als we van je gewend zijn.Have a hell of a time...You both. Groet Mien