Van NZ naar (schieten op Kangaroe's in) Oz!! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sander Hendrikx - WaarBenJij.nu Van NZ naar (schieten op Kangaroe's in) Oz!! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sander Hendrikx - WaarBenJij.nu

Van NZ naar (schieten op Kangaroe's in) Oz!!

Door: Sander Hendrikx

Blijf op de hoogte en volg Sander

07 April 2009 | Australië, Adelaide

G'day G'day and how's it going?

Zo ik ben weer voor 2 weken in Down Under geweest.

Om 06.50 am vertrok mijn vliegtuig vanuit Auckland naar Adelaide. Omdat ik 2 uur van te voren moet inchecken en dan ook nog eens naar het vliegveld moet gaan midden in de nacht had ik besloten om te overnachten op het vliegveld.
Ik kwam aan om 10 uur s'avonds en moest nu een hele lange tijd wachten. Ik kon helemaal niet slapen. Gelukkig was er gratis internet dus ik heb me daarmee vermaakt voor pak weg 5 uur.

Het was eindelijk tijd om het vliegtuig in te stappen. Het vliegtuig ging de lucht in en op het zelfde moment gingen mijn ogen dicht. Ik werd wakker gemaakt voor het ontbijt en daarna weer meteen in slaap gevallen. Zo ging de tijd er snel voorbij want voor ik het wist waren we alweer in Melbourne. In Melbourne moest ik overstappen om naar Adelaide te vliegen. Omdat dit een binnelandse vlucht was moest ik mijn tas ophalen en door de douane gaan. Ik keek op de klok en had nog maar 30 minuten de tijd want daarna ging de gate dicht. Een hele rij stond te wachten bij de douane en ik kreeg het al een beetje benauwd stel dat ik de vlucht mis wat dan? Een man die daar werkte vertelde tegen me: ' Geen paniek. als je deze vlucht mist wordt je op de eerst volgende vlucht geplaatst'. Dit wilde ik natuurlijk niet maar het stelde me wel wat gerust.

Eindelijk was ik aan de beurt bij de douane. Snel een stempel in mijn paspoort en ik ben met me backpack op mijn rug naar de incheck bali gerend. Gelukkig was ik nog net optijd. Ik moest wel meteen naar mijn gate gaan.

In Adelaide heb ik geprobeerd werk te vinden. Niet betaald werk maar ik wilde weer gaan Wwoofen. Na een hoop mailtjes gestuurd te hebben kreeg ik van de meeste een mailtje terug. 'Sorry we're fully booked'.

Toen dacht ik bij mezelf. Ik stuur een mailtje naar de Wwooffamilie in Melbourne. Misschien kan ik daar wel weer terecht. Ik kreeg te horen dat ik daar altijd welkom was. Dus heb ik een busticket geboekt en ben weer naar de familie Wigget gegaan. Hier heb ik een weekje lekker 'gewerkt'. omdat ik de vorige keer daan geschilderd had vroegen ze of ik dit weer wilde doen. Dus deze keer heb ik een stukje van de huiskamer geschilderd. En dat was al het werk wat ik gedaan had in die week.

Ook heb ik voor het eerst met een echt geweer geschoten. Keith die is een jager en hij vroeg aan me of ik wilde gaan jagen op...... kangaroe's. Mijn eerste reactie was natuurlijk ja dat lijkt me tof! Het is natuurlijk illigaal om op kangaroe's te schieten maar Keith doet dit omdat ze het gras opeten wat voor zijn schapen en koeien bestemd is. Dus hij gaf me een geweer en vertelde wat ik moest doen. We kwamen een hele groep kangaroe's tegen. Oke dit was het moment. Ik keek door mijn visier heen en zag ze mooi gras eten. 'Richt maar op een kangaroe en dan haal je langzaam de trekker over'. Omdat ik achter Keithj stond moest ik op een andere kangaroe richten ( Ik was bang dat Keith zou bewegen en dan zou ik hem misschien raken) Dus ik ging met mijn visier naar een andere kangaroe maar opdat moment schoot Keith al. Ik probeerde een kangaroe in de loop te schieten. Ik haalde de trekker over en klik klik. Hij deed niets. Ik keek naar het geweer en het bleek dat hij nog op de safety stond.

Keith had de kangaroe geraakt en we zijn er heen gelopen. Hij was nog steeds in leven dus heeft Keith hem nog een keertje door zijn hoofd geschoten. Het was grappig om te zien hoe al zijn spieren nog aan het bewegen waren.

Het werd langzaam donker en we konden niets meer zien door ons visier. ' We gaan vanavond nog wel naar buiten en dan zetten we een licht op het geweer. Dan kun je het nog eens proberen'. Dus na het eten zijn we weer naar buiten gegaan. Dit keer had Keith een soort zaklamp op het geweer bevestigd. Ik zag een kangaroe op ong 150 meter afstand. Ik richte. Haalde langzaam de trekker over en..... pang! De kogel was uit het geweer. Mijn oren piepte een beetje. Dit was de eerste keer dat ik met een echt geweer geschoten had. De vraag was natuurlijk heb ik hem geraakt. 'Jah misschien we zullen eens kijken'. We zijn dus naar de plaats gegaan waar de kangaroe zou moeten liggen. We schenen met de zaklamp heen en weer maar we konden geen kangaroe zien. Wel zagen we wat anders. De kangaroe achter het afgezette weiland ( waar de schapen en koeien staan) Keith heeft dit met draad afgezet. De draad was kapot. Het hing helemaal slap en was op 1 stuk gebroken. Je voelt het misschien al aankomen. In plaats van de kangaroe geschoten te hebben, heb ik de draad kapot geschoten! :) :).

Keith en ik konden niet stoppen met lachen. Vanaf 150 meter heb ik een draad kapot geschoten! hahahaha.

De volgende dag zijn Keith en ik weer naar buiten gegaan met een geweer. Omdat we bezoek kregen gingen we niet jagen maar ik mocht op targets schieten. Keith had cirkels getekend en ik moest die proberen te raken. Ik stond op ong 70 meter afstand en ik zag de cirkels totaal niet. Dus ik schoot maar op het grote blad. De eerste 5 kogels waren gelukkig in het blad. Mooi dicht bij elkaar maar wel uit de cirkels. Daarna heb ik nog 7 kogels geschoten en de laatste was recht in de bull. Alle andere kogels waren erg dicht bij elkaar!

Na een hele leuke tijd was het weer tijd om te vertrekken. Ik moest met de bus weer van Melbourne naar Adelaide ( 11 uur in de bus zitten). 's Middags ben ik vertrokken naar Melbourne en heb daar Ryan weer ontmoet. Lekker een biertje en een pizza gegeten en natuurlijk bijgepraat.

Om 8pm ging de bus. Op naar Adelaide.

Vandaag de laatste dingetjes geregeld voor mijn vertrek naar Papoea Nieuw Guinea! Ik heb er enorm veel zin in. Ik vind het heel erg spannend waar ik terecht kom en wat ik allemaal ga doen. Ik laat het maar mooi op me afkomen.

Ik spreek je weer als ik in Papoea Nieuw Guinea ben!

Groetjes,

Sander


  • 07 April 2009 - 08:29

    Viev:

    San...hoe kun je nou op die mooie kangaroes schieten?!?! zucht...dit zal wel het verschil zijn tussen man & vrouw...;-)Ben heel benieuwd naar je Papoea Nieuw Guinea avonturen!! Geniet d'er van!

    x uwe (jaloerse) nicht Viev

  • 07 April 2009 - 11:29

    Josien:

    Heey Sander,

    Je bent weer leuke dingen aan het doen zeg. Alhoewel of ik een kangaroe dood zou willen schieten, dat weet ik niet. Ik ben alweer zo'n 2 weekjes thuis. Het is wel weer ff wennen, maar ik heb niks gemist voor mijn gevoel. Het drukke leven gaat gewoon weer verder. Geniet er dus nog maar lekker van als je naar Papoea gaat.

    groetjes Josien

  • 07 April 2009 - 11:35

    Jose:

    Sander! Ik had nooit van jouw gedacht dat jij op kangaroes zou gaan schieten! Ik vind schieten maar niks!!! Maar je hebt weer een spannend bericht voor ons. Groetjes van ons allemaal

    Jos jose sabine birgit

  • 07 April 2009 - 11:45

    Marijke Heeren:

    Hi Sander,
    Realiseer je je dat je nu down under verlaat en in een hele andere wereld terecht komt?
    Time flies, en voor jet het weet ben je terug op het nest.
    Als ik zie dat je dagboek 12695 pageviews heeft, dan ben ik erg onder de indruk. Sowieso van je prachtige belevenissen en het gaat maar door.
    Onvoorstelbaar dat je dan al qua mentaliteit veranderd als je in het land zelf bent en daarom ook kunt schieten op een kangeroe, maar zo'n beestje is bij ons een bezienswaardigheid en in Australie een overlast.
    's Lands wijs 's lands eer, zo is het gewoon en als je straks weer terug bent dan kun je je dat nauwelijks meer voorstellen gedaan te hebben.
    Veel plezier op je volgende avontuur en wij volgen het vanuit het in lentebloesem tooiende Nederland met uitschieters naar mooie warme dagen met strakblauwe luchten, waarmee we allemaal zo heel gelukkig zijn.
    Veel liefs,
    Marijke

  • 07 April 2009 - 12:36

    Martijn:

    Komen al die uren Deer Hunter 2005 op de pc toch nog van pas:)

  • 07 April 2009 - 16:40

    Fam, Vervoort:

    Hoi Sander, geniet nog van je laatste avonturen.

    Groetjes Fam. Vervoort

  • 07 April 2009 - 19:14

    Papa Bilong Yu:

    Aiai bik men,
    Bai yu tokem plenty greetings long ol wantok bilong mi taim yu kamap long Niu Gini

  • 08 April 2009 - 06:10

    Esther,Fer En Baerke:

    He San,

    Zo zeg wat gaat het snel he nog even en dan ben je weer terug hier. Maar nu eerst nog lekker genieten in Papoea Nieuw Guinea. Nou heel veel plezier en geniet van de laatste weken

    Groeten uit Venlo
    Fer, Esther en Baer

  • 08 April 2009 - 06:38

    Mam:

    Hey Sannepan, spannend verhaal, had jou vanmorgen hier ook wel kunnen gebruiken, de schapen waren uit de wei.Ik wens jou een hele goed reis en een mega ervaring die jij daar zult gaan beleven, geniet ervan en de groeten aan Wiel en Harry, lukim yu

  • 08 April 2009 - 15:53

    Riet Jansen:

    Hoi Sander,
    Zou me voor kunnen stellen, dat je op het vliegveld nog even in je mail-box kijkt en kan je nu dus nog net een goede reis en geweldige tijd in P.N.G. toe wensen. Als je straks terug komt, kun je hier misschien met Samantha op jacht, die gaat n.l. achter de hazen aan.
    Sander geniet van het laatste bijzondere deel van deze wereld-reis!
    TOT ZIENS kunnen we nu wel zeggen.
    RIET.


  • 08 April 2009 - 17:10

    Peter Zweekhorst:

    Hoi Sander,

    We hebben genoten van je verhalen en belevenissen in Australie en Nieuw Zeeland en we zijn heel benieuwd hoe jij PNG gaat ervaren.
    Goede reis en een hele gave tijd gewenst.
    Doe de mensen, die zich mij nog kunnen herinneren, de groeten van Peter Pine-apple.

    lukim yu, Peter en Leny

  • 09 April 2009 - 10:19

    Mama Bilong Yu-:

    Sander wilde graag avontuur,welnu hij HEEFT avontuur ( en Mama bilong Sander eveneens!!!) Wat gebeurde: Aangekomen in Port Moresby wilde Sander geboekte vlucht via Madang naar Wewak nemen, echter check en double check maar géén Sander! Mr. Sander Hendrikx was van passagierslijst afgeveegd; "I am sorry Sir,double booked, no place available at this flight" Oeps, maar dan kende zij jager Sander nog niet, hij boos grrrr, resultaat: taxi naar Crown Plaza Hotel in Port Moresby, overnachting daar en morgenochtend taxi naar luchthaven en nieuwe poging voor vlucht naar Wewak zo! Voor jullie beeld: www.crowneplaza.com/port-moresby.
    Tsjonge,tsjonge die backpackers tegenwoordig zijn wel erg verwend. Heb hem dus met mijn reiservaringen hem iets bijgebracht haha. Maar dan nog de terugreis vanuit Wewak naar huis om samen met Jeroen een borrel te drinken, beleeft ook nog wat te worden: Kreeg van de dame van Air Niugini te horen dat airport in Wewak wegens herstelwerkzaamheden vanaf 16 april tot einde juni!! gesloten zal zijn, geen vliegverkeer mogelijk, ja"en hoe komt hij dan weg in Wewak", héél simpel vertelde die vriendelijk dame mij"by ship" dus Jeroen gaat nog spannend worden, hopelijk voor jou heeft die Prof een lang verhaal over jou zodat San op het snippeurke en met ein Venloos keteerke nog net het applaus meemaakt!In ieder geval heb ik Sander nog aan de lijn gehad, zodat zijn ontvangstcommité aan de vliegtuigtrap in Wewak daar niet de hele nacht in de houding hoeft te staan, ook dit is weer geregeld en dan zij de hulp van Harrie Peeters die mij snel even van een telefoonnummer in Wewak voorzag, is eea goed in orde gekomen en tsja verschil moet er nu zijn, Sander ligt lux op één oor en Mama bilong Sander probeert nu met een extra pilletje de bloeddruk weer op peil te krijgen! Sander geniet van jouw trip, die moet gewoon mega worden, lukim yu

  • 09 April 2009 - 11:03

    Martijn:

    Schijnt de zon daar?

  • 09 April 2009 - 18:27

    Van Beeck Calkoen:

    Hoi Sander,

    Je hebt lange tijd niets van mij gehoord. Ik moet je verhalen uit nieuw-zeeland ook nog eens goed lezen want door ernstige computerproblemen loop ik erg achter. Wat gaat de tijd snel, je ouders zullen inmiddels de dagen afstrepen dat je weer terug komt, want het einde is in zicht. Ik ben enorm benieuwd naar je ervaringen in PNG. Hopelijk zijn de eerste ervaringen geen maatstaf voor de rest.

    Veel plezier,
    J. van Beeck Calkoen

  • 09 April 2009 - 19:01

    Poen:

    He San veel plezier in de rimboe. Ben benieuwd hoe je het volhoudt in de hitte ;)
    Ku Yu Luk
    Jeroen

  • 10 April 2009 - 06:57

    Fu Yung Hay:

    Jeroen, volgens mij zit jij in het verkeerde land!

  • 12 April 2009 - 18:57

    Mien:

    Maar Sander,wat een bloeddorstigkereltje ben je geworden...durf je wel op die kangaroes schieten...en dan nog missen ook.Ik kijk uit naar je nieuws uit P.N.G. Doe alle bekenden van mij daar de groeten s.v.p. Blijf genieten en laat ons mee genieten Groetjes van Inez[mijn loge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Sander

Actief sinds 26 Feb. 2008
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 44578

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 27 December 2015

Van West Europa naar Oost Azie

11 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Exploring Canada

06 Juli 2008 - 26 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: