New Zealand! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Sander Hendrikx - WaarBenJij.nu New Zealand! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Sander Hendrikx - WaarBenJij.nu

New Zealand!

Door: Sander Hendrikx

Blijf op de hoogte en volg Sander

13 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Paihia

Kia Ora!
Oftewel Hallo allemaal!

Nu niet meer van uit Australie maar van nog verder weg!

Na 2222km gevlogen te hebben ( Sydney naar Auckland) kwam ik aan in New Zealand. Mijn tweede land wat ik ga bezoeken.

Ik had totaal geen idee wat ik wilde gaan doen in New Zealand en ik hoe wilde gaan rondreizen. Dus dit heb ik maar eerst uitgezocht. Ik heb de Lonely Planet gekocht en die ben ik maar eens gaan doorlezen ook heb ik de landkaart er maar eens bij gepakt om de route te bepalen.

De route staat nu min of meer vast. Alleen hoe ga ik overal naar toe? Met de bus of met de auto? Na alles afgewogen te hebben, heb ik toch maar besloten om met de bus te reizen. Ik heb een Flexi Pass gehaald voor beide eilanden. Nu kan ik overal afstappen en opstappen waar ik maar wil. Na dit alles ben ik maar eens Auckland gaan bezichtigen.

Auckland is gebouwd op allerlei vulkanen. Alles in Auckland is dus op heuvels.
Op Mt Eden kun je de hele stad zien. Hier ben ik dus ook naar toe gegaan. Prachtig mooi uitzicht over de stad en het water! Ik heb zelfs de krater gezien van Mt. Eden.

Op 9 januari begon mijn rondtrek reis door Kiwiland. Ik ga eerst naar het noorden van het eiland.

Whangarei ( spreek uit als Fangarei) was mijn eerste stop. Hier heb ik een Oostenrijks koppel leren kennen ( Benjamin en Suzanne). We zijn samen naar The Abbey Caves gegaan. Dit zijn 3 grotten waar je in kan lopen. In de grotten kun je gloeiwormen zien en Limestone formaties. We gingen de eerste grot binnen( later merkte we pas dat deze eigenlijk gesloten is omdat hij een aantal weken geleden in elkaar was gestort). Op het moment dat we het licht uitdeden zagen we duizende lichtjes in de grot. Dit waren allemaal de gloeiwormen. Het leek net op de melkweg echt super mooi.

Toen we bij het water aankwamen zijn we maar weer terug gegaan.
In de tweede grot zijn we wel door het water gelopen. Tot onze enkels in het water. We kwam aan bij het einde van de grot waar wij konden lopen. Boven ons zagen we licht en zijn daar maar uitgeklommen. Het was een klimwerkje maar wel super vet!

De derde grot zijn Benjamin en ik tot aan ons middel in het water gaan staan. We hebben de hele grot afgelopen. Het water was behoorlijk koud maar wederom super vet!

De volgende morgen ben ik vertrokken uit Whangarei. Op naar Paihia en Bay of Island.
Er zijn ongeveer 150 eilanden die dit The Bay of Island maken. In Deep Water Cove ( Bay of Island) ligt de HMNZS Canterbury. Dit Navy Shipwreck is gezonken op 3 november 2007. Het is mogelijk om hier te duiken en zelfs in het wrak te gaan. Aangezien ik mijn duikbrevet heb en ik tot 30 meter mag duiken dacht ik bij mezelf waarom niet he. Dus heb ik hier gedoken. We gingen met 3 mensen waaronder ik naar de plek toe. Mijn duikinstructeur was Rich. Samen met hem ben ik naar 30m diepte gegaan om het schip in te gaan. We begonnen bij de helicopter hangar om via het raam naar 'buiten' te gaan. De hangar was super groot echt cool. Na het toilet gezien te hebben gingen we naar de kapiteishut. Hier natuurlijk even een mooie zeemansgroet gedaan en wederom via het raam naar het puntje van het deck gezwommen. Hier hebben we samen even de prachtige shot van de Titanic nagedaan. Na een 30 minuten was het tijd om weer naar de oppervlakte te gaan.

Na de lunch zijn we weer ( Rich en ik) het water ingedoken. Nu zagen we het reef. Dit was heel anders dan het Great Barrier Reef maar ook super tof. Kreeften, zeeslangen en honderden vissen gezien. Echt super tof maar het hoogte punt was natuurlijk toen ik in het wrak aan het duiken was.

Morgen ga ik een flinke wandeling maken. Samen met Severin ( Zwitser) gaan we naar Cape Brett. We blijven hier slapen omdat het een 7 uur durende wandeling is (alleen heen) en 7 uur terug. We blijven hier in een hutje slapen maar ik heb geen idee wat ons daar te wachten staat. Ik heb al een aantal foto's gezien en dit lijkt me super vet!

E noho ra ( Hoije)
Sander
p.s mijn Kiwinummer is +642 10 53 12 17

  • 13 Januari 2009 - 08:15

    Martijn:

    Nice shot van Auckland!
    Was de campus een beetje mooi?:)

    Hoije

  • 13 Januari 2009 - 09:28

    MARIJKE HEEREN:

    Super interessant die grot en dat wrak. Leuk dat je kunt duiken, want de onderwaterwereld is minstens zo mooi als de bovenwaterwereld en zo stil.Wat ik zo leuk vind is, dat je steeds weer nieuwe mensen ontmoet en daar een tijdje meer optrekt. Heel internationaal en goed voor je talen en.. mensenkennis, heel belangrijk in je leven.
    Kijk weer uit naar je volgende berichtje.
    Groeten en liefs,
    Tjeerd en Marijke

  • 13 Januari 2009 - 15:10

    Marij:

    wat leuk dat je nu in new
    zealand bent.spannend wat
    je allemaal gaat zien en
    doen.we zijn er 29 jaar
    geleden ook geweest,wie
    weet herkennen we nog wat.
    have fun,groetjes uit
    oosterhout

  • 13 Januari 2009 - 17:06

    Poen:

    Ziet er leuk uit san. Wel leuk die 'mute' knop op de foto van final call. Was het touchscreen?
    hoije (E noho rara wat zeg ik) jeroen

  • 16 Januari 2009 - 15:01

    Mariet:

    Hi kiwi,
    prachtig verhaal.Overigens dat kiwiland heet volgens de Maori's Aotearoa. Em tasol voor the time being, E noho ra,of waal hald dich wies de volgende kier. Ik zal dich zondaag funke.

  • 20 Januari 2009 - 05:34

    Esther,Fer En Baer:

    Hoi San,
    Hier weer eens een berichtje van ons. Ik lees dat het in NZ ook al super is nou geweldig toen en dan straks nog lekker een wijnreisje nou nou en wij maar werken

    Nou veel plezeir in NZ

    gr Esther, Fer en Baer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Sander

Actief sinds 26 Feb. 2008
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 44659

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 27 December 2015

Van West Europa naar Oost Azie

11 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Exploring Canada

06 Juli 2008 - 26 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: