Re Location Job, Blue Mountains & Werken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Hendrikx - WaarBenJij.nu Re Location Job, Blue Mountains & Werken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander Hendrikx - WaarBenJij.nu

Re Location Job, Blue Mountains & Werken

Door: Sander Hendrikx

Blijf op de hoogte en volg Sander

23 December 2008 | Australië, Sydney

De dagen worden bij jullie korter. Het is bijna kerstmis. Lekker het koude weer,gezellig bij de haard, een lekker borreltje, een mooi versierde kerstboom en de bekende kerstliedjes komen weer naar boven. Het ideale plaatje zou natuurlijk zijn: Kestmis met sneeuw. Heerlijk het is weer kerstmis!

Hier in Australie is dit plaatje helemaal anders. Geen koude nachten,er komen geen kerstliedjes uit de radio, een kerstboom? Nog niet gezien. In Australie leeft kerstmis niet zo heb ik het idee. Een aantal mensen hebben kerstversiering maar dat is alles. Ik het gevoel dat kerstmist hier niet bestaat. Hier kom ik nog wel achter als de kerstdagen daadwerkelijk Sydney bezoeken.

Na een korte vliegreis van Under Down Under kwam ik weer aan in Down Under. Ik bleef 2 dagen in Melbourne. Ik ging namelijk met Chris en Brigitte een re location job doen.

In Melbourne heb ik Wim Valckx opgezocht. Wim heeft samen met pap in PNG gewerkt. Het was een leuk dagje. Lekker gepraat over thuis, PNG, reizen en allemaal in het Venloos! Wim had me zelfs uitgenodigd om mee tegaan naar een feestje maar helaas moest ik dit aan me voorbij laten gaan omdat ik nog het een en ander moest regelen voor de re location job.

Met een re location job moet je een auto of camper van punt a naar punt b brengen. Je moet de auto binnen een vastgesteld aantal dagen inleveren en je hebt een aantal km wat 'gratis' is. We hadden 1440km. Als we over de 1440 km zouden gaan moesten we $0,58 per km betalen. Volgens onze berekening zouden we dit niet hoeven te betalen.

Punt A was voor ons Melbourne en punt B was Sydney. We konden de campervan op de 15de december ophalen en we moesten hem afleveren de 17de.
Chris en ik hadden een planning gemaakt van wat we konden zien en hoe de route er uit zou zien.
Vanuit Melbourne reden we naar het begin punt van de East Coast. Tot aan Batemans Bay zouden we aan de kust blijven rijden. Vandaar uit via een binnenweggetje naar Canberra ( de hoofdstad). Via Canberra over de autoweg naar Sydney.

We wisten niet wat voor een campervan we zouden krijgen. Na al het papier werk ingevuld te hebben zagen we onze campervan een Mercedes Sprinter. Een erg lange bus die omgetoverd was tot een woonwagen. Een toilet,douche,fornuis,koelkast, tafel en een bed zat erin. Niet gek voor maar $5 per dag!
Het enige probleem met een re location job is dat je nergens kan stoppen om te wandelen of om een langere tijd ergens te stoppen. Anders kom je in tijdnood.

Van de 15de tot de 17de hebben we dus alleen maar gereden. De slaapplaasten die we hadden uitkozen waren wel super mooi!

De eerste stop was voor de nacht was in Mallacoota. We parkeerde onze camper regelrecht aan het strand. Hoe tof is dat!

De volgende morgen was Canberra onze stop voor de nacht. We hadden niets anders gedaan dan rijden in het busje. In Narooma zijn we even gestopt om een duik te nemen in de zee. Heerlijk. Dit was mijn eerste duik in de zee sinds Cairns!

In Batemans Bay hebben we even onze benen gestrekt om vervolgens naar Canberra te rijden.

Canberra is de hoofdstad van Australie. Vroeger was dit helemaal geen stad sterker nog in Canberra was maar 1 farm. Hoe is Canberra de hoofdstad van Australie geworden zou je denken.
In de oude dagen konden Sydney en Melbourne er niet uitkomen wie nu de hoofdstad van Australie moest worden. Ze kwamen tot een beslissing. We gaan opzoek naar een nieuwe hoofdstad tussen ons beide in. Ze hadden een aantal plaatsen gevonden waar eventueel de hoofdstad kon komen. De eerste keuze ging niet door omdat Melbourne niet wilde dat de hoofdstad te dicht bij Sydney kwam. Later vonden ze Canberra.

Er werd een wedstrijd gehouden waar iedereen aan mee kon doen. De wedstrijd was: Ontwerp een stad. Een Amerikaan had gewonnen en zijn ontwerp werd werkelijkheid. Canberra was geboren en was meteen een hoofdstad!

De volgende morgen hadden we 1 uurtje de tijd om naar het National Museum tegaan. Veel te kort. Dit museum is mega groot en erg intressant. Allemaal dingen van vroeger ( 1800) tot nu ( 2008) kon je bekijken in het museum.

Het was alweer tijd om door tegaan naar Sydney. Een re location job is lekker goedkoop maar je kan niet stoppen. Dus het is niet echt leuk om het te doen. Dit is mijn ervaring.

In Sydney hebben we de auto netjes afgeleverd en daarna ben ik samen met Chris met de trein ( 2 uur van Sydney) naar de Blue Mountains gegaan.

De volgende morgen ben ik met Chris naar The Ruiend Castle gelopen. Een wandeling van ong 6 uur. Het was een leuke wandeling maar niet echt speciaal. Het zijn een aantal 'omgevallen' rotsen die op een verwoest kasteel lijkt. Het uitzicht van 1 van de rosten was prachtig. Een mooie view over een gedeelte van het National Park.
Na de wandeling stonden er 2 lekkere koude biertjes op ons te wachten. Ook kwam we Nico tegen in het hostel. Dit was gepland.

We waren met z'n 3en de volgende naar Wentworth Falls gegaan. Veel mooier dan Ruiend Castle vond ik. Watervallen en mooie groene natuur. We zijn daarna nog naar The Lower Falls gegaan( het einde van de Wentworth Falls). Om daar te komen moest je met ladders en een touw omlaag gaan echt cool!
Via de jungle zijn we weer terug gegaan naar de bewoonde wereld.

Helaas was het alweer tijd voor Chris om te gaan. Hij ging de laaste 2 Ozzie nachten in Sydney verblijven.
Nadat Chris vertrokken was heb ik met Nico en een Canadees gekaart. We stopten allemaal toen er omgeroepen werd: Somebody looking for a job? Cash in hand, 3 hours work, $17 a hour. Alle 3 renden we naar de receptie en ik was de gelukkige. Ik had voor 3 dagen werk. Ik was voor 3 dagen een verhuisman!

Veel gesjouwd, veel gezweet en veel geld verdiend in 3 dagen. Een mooi kerstkado vaan mij.

Vandaag ben ik alleen naar The Grand Canyon gegaan. Ze hebben het ook in Australie :)
Een mooie groene natuur met rotsen en watervallen. Toen ik hier doorheen liep moest ik terug denken aan het mooie Tasmanie!

Na een weekje Blue Mountains is het tijd om te vertekken naar Sydney.
Morgen ga ik terug naar Sydney om 'kerst' en nieuw jaar te vieren. Ik blijf in Sydney tot de 6de januari om dan mijn vliegtuig te pakken naar New Zealand!

Ik wil jullie allemaal een prachtig kerstfeest wensen. Het zal voor mij wel even raar zijn zonder de familie maar ik denk dat het ook wel een leuke tijd gaat worden.
Natuurlijk wil ik jullie ook een hele fijne jaarwisseling wensen en dat je een mooi 2009 te wachten staat.

Ook zal ik in het nieuwe jaar de site blijven up-daten met nieuwe, spannende, avontuurlijke verhalen. Dit keer niet meer in Australie maar vanuit Nieuw Zeeland!

Nogmaals prettige feestdagen!

Nieuw Zeeland ik kom er bijna aan!

De foto's zal ik vanavond uploaden rond een uurtje om 9 plaatselijke tijd!

  • 23 December 2008 - 07:25

    Jeanne Wetjens:

    Hoi Sander,
    Ton en ik wensen je ook fijne kerstdagen en een goed uiteinde. Je bent wel zonder je familie, maar zo te lezen heb je overal wel vrienden gemaakt, dus helemaal alleen zul je niet zijn. Geniet nog maar lekker van een half jaartje backpacken.

    Groetjes,
    Jeanne

  • 23 December 2008 - 09:01

    Marijke Heeren:

    Lieve Sander,
    Hele bijzonder mooie kerstdagen en een heel gelukkig, gezond en fantastisch Nieuwjaar.
    Ik mail je over een paar dagen, want heb nu geen tijd.
    Veel lieve groeten en een dikke kus,
    Marijke


  • 23 December 2008 - 11:15

    Baukje:

    Ha meneer van het goede leven! Mooie foto's heb je weer op de site staan zeg, super!
    En zomer daarginds, we zijn helemaal jaloers, hier in ons koude kikkerlandje is iedereen op het moment snotverkouden, verschrikkelijk gewoon!
    Hele fijne Australische kerstdagen en het allerbeste voor 2009!
    Groetjes van de overburen

  • 23 December 2008 - 13:10

    Jose:

    Hoi Sander, bedankt voor alle spannende verhalen van het afgelopen jaar!!!
    Wij wensen jou en je vrienden hele fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar!! En op afstand zullen we een oliebol naar jou toe gooien!!!!!!!!!!! GELUKKIG NIUEWJAAR
    Jos jose sabine birgit

  • 23 December 2008 - 13:49

    Familie Duijkers:

    Hoi Sander, we zullen ook eens wat van ons laten horen vanuit Horst. Ik lees al je pachtige verhalen en volgens ons gaat het allemaal prima. Wij wensen je mooie feestdagen en een knallend 2009!groetjes Anny, Tom, Laurie,Sharon en Rob

  • 24 December 2008 - 18:18

    Marlies Janssen:

    HA Sander,
    het is kerstavond en we maken ons op voor 2 vrije dagen.
    Ik weet niet of je Luuk je nog gaat mailen want hij is door de griep gegrepen en erg errug beroerd aan toe. Hopelijk gaat het morgen beter.
    Vanuit Meerlo wensen we jou een gezellige kerst toe en een te gekke jaarwisseling. Goede reis naar Nieuw Zeeland.
    Marlies, Noud en Luuk.

  • 24 December 2008 - 20:45

    Corrie & John:

    Hoi Backpacker,

    Zo te lezen gaat het goed met jou, je ziet veel en maakt aardig wat vrienden, en er wordt zelfs nog gewerkt!
    En dan nog een reisje Nieuw Zeeland in het verschiet.
    Nou Sander, ook vanuit het Britse, de beste wensen fijne Kerstdagen (helaas, zingen moet je zelf)en een gezond en avontuurlijk 2009

    Groeten,

    Corrie & John

  • 29 December 2008 - 11:12

    Nick En Yvon:

    Hoi Sander!

    Kerst hebben we inmiddels gehad, maar natuurlijk wel de beste wensen voor het nieuwe jaar! Dat het een jaar met veel mooie ervaringen mag worden :)

    Veel groeten,
    Nick en Yvon

  • 29 December 2008 - 12:12

    Els Dekker:

    Hoi Sander,
    Heb je het tóch wel gezellig gehad met de kerstdagen? Wel zonder je familie maar dat zal volgend jaar zéker anders zijn! Voor zo'n mooie reis heb je iets over lijkt me. Ik wens je een"bruisend"uiteinde en maak iets moois van 2009!

  • 29 December 2008 - 14:15

    Aan De Singel:

    Ha die Sander,

    Man, wat maak je veel mee en wat zie je veel mooie dingen, we worden jaloers op je.
    Wat raar dat er niets van Kerstmis te zien is daar.
    Hier is Kerstmis voorbij, zonder sneeuw maar het is wel flink koud - 7.
    We wensen je een hele fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2009, geniet van alle mooie dingen die je ziet en laat ons door je verhalen meegenieten.

    Heel veel lieve groetjes en een dikke kus van alle singeltjes.

  • 30 December 2008 - 18:13

    Fam Wismans:

    Sander, de beste wensen voor het nieuwe jaar!!
    We volgen je reis op de voet en genieten mee!
    Een mooi nieuw jaar voor jou!
    Groetjes de Wismansjes uit Oosterhout

  • 31 December 2008 - 12:10

    Esther:

    he San dacht even snel Sander een happy new year wensen maar zie dat het al 8 min 1 januari is bij jullie.

    Hopelijk heb je het goed gevierd

    Esther,Fer en BAer

  • 01 Januari 2009 - 04:39

    Pim & Viev:

    Hey aussi!

    Nog de beste wensen!! Dat je in 2009 nog maar veel mag genieten van je prachtige avontuur!! Heb je ons smsje vanacht nog ontvangen? Wij hebben lang niet zo'n prachtig vuurwerk gezien als in Sydney...men, baalde wel dat we niet in Sydney konden doorbrengen! We wensen je alvast een goeie vlucht naar NZ! Zeker jammer dat we samen geen biertje kunnen drinken in Aussiland, maar dat doen we zeer zeker over zodra we allebei weer in het land van de tulpen en molen zijns..;-)
    Veel groetjes,
    de andere Aussi's

  • 02 Januari 2009 - 18:41

    Margy:

    Gelukkig Nieujaar en geniet nog van de resterende reis in 2009 :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Actief sinds 26 Feb. 2008
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 44670

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 27 December 2015

Van West Europa naar Oost Azie

11 Juli 2011 - 09 Augustus 2011

Exploring Canada

06 Juli 2008 - 26 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: